Problemy w miejscu pracy zdarzają się w każdym biurze. Mogą być małe, średnie lub ogromne. Jednak skupiając się na znalezieniu najlepszego scenariusza jako rozwiązania i zachowując spokój przez cały czas, naprawdę nie ma niczego, czego nie można by uniknąć.
Jako menedżer, Twoja rola polega na pomaganiu ludziom w przezwyciężaniu takich problemów. Należy mieć nadzieję, że koledzy będą w stanie rozwiązać drobne konflikty między sobą, ale jeśli trzeba będzie pomóc im w mediacji, to też jest to część Twojej roli. Mogą jednak pojawić się duże problemy biznesowe, na których trzeba się skupić i które mogą stanowić różnicę między sukcesem a porażką firmy, jeśli podejdzie się do nich w niewłaściwy sposób.
Tak więc, niezależnie od tego, jaki problem pojawi się na Twojej drodze, oto pięć kroków, które pomogą Ci pokonać problem.
- Zachowaj spokój - Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić w każdej sytuacji jest zachowanie spokoju. Bardzo łatwo jest wpaść w panikę, gdy pojawia się problem, ale jeśli wpadniesz w panikę i zaczniesz się zamartwiać, tylko pogorszysz sytuację. Weź głęboki oddech, poświęć pięć minut w kabinie biurowej, jeśli musisz, ale potem podejdź do tego z czystym umysłem.
- Ustal fakty - Nie możesz prawidłowo skupić się na żadnym problemie, jeśli nie wiesz, z czym masz do czynienia. Unikaj słuchania plotek i tego, co inni ludzie myślą o danej kwestii. Zamiast tego usiądź i dowiedz się, jakie są zimne, twarde fakty. Nie mieszaj do tego emocji i opinii innych.
- Unikaj obwiniania ludzi - Bardzo łatwo jest zapytać, kto jest winien powstania problemu, ale to nie rozwiąże ani nie osiągnie niczego. Zamiast obwiniać ludzi, poproś o wkład, gdy już znasz fakty i poproś o pomysły na rozwiązanie problemu. Posadź wszystkich wokół mebli w sali posiedzeń zarządu, wyjaśnij problem i poproś o wkład. Jest to o wiele bardziej produktywny i pozytywny sposób na rozwiązanie każdego problemu.
- Skup się na znalezieniu najlepszego rozwiązania - Prawdopodobnie w wyniku problemu wystąpią jakieś szkody, w zależności od tego, co to jest. Ale nie należy się nad tym rozwodzić i zamiast tego należy skupić się na najlepszym scenariuszu jako wyniku końcowym.
- Określ, co można nauczyć się na przyszłość - Aby uniknąć tego samego problemu dzieje się ponownie, usiąść i dowiedzieć się, co można nauczyć się od niego. Jak możesz uniknąć powtórzenia tej samej rzeczy? Czego możesz się nauczyć i co możesz zrobić lepiej następnym razem? Jest to pozytywne podejście, które powinno być stosowane do każdego problemu w miejscu pracy, jaki napotkasz.
Rozwiązywanie problemów może być stresujące, ale dopóki podchodzisz do tego w spokojny i skoncentrowany sposób, nie ma rzeczy, której nie mógłbyś pokonać.